اطلاعات عمومی جلسه

موضوع جلسه:  جلسه کارگروه آموزش همیاری- بهمن ماه 1397
تاریخ برگزاری جلسه: 09/11/1397 ساعت برگزاری جلسه:‏ از19:00 تا 21:00
مکان برگزاری جلسه: دفتر سبلان

اعضای جلسه

حاضران جلسه خانم‌ها لیدا مرادی، الهه رحمانی، مریم عادلی، سهیلا نگهبان، سمانه و پرستو سیف

آقایان  امیرحسین قاسمی، سینا صابریان، محمدرضا اکبری و حامد قاسمی

شرح جلسه

با توجه به برگزاری 9 هفته آموزش مستمر به کودکان کوره‌های آجرپزی شمس‌آباد جلسه‌ای با حضور برخی از معلمانی که در این دوره به دانش‌آموزان آموزش داده بودند برگزار گردید و پس از بررسی موارد اعلام شده از سوی ایشان، برنامه‌ریزی برای آموزش‌های کاراتر صورت پذیرفت.

مصوبات

ردیف شرح فعالیت
1 مقرر شد آموزش‌ها به کودکان و نوجوانان در دو قالب آموزش عمومی و آموزش Case محور به شرح ذیل برگزار گردد:

آموزش عمومی: به صورت هفتگی و با برنامه از پیش اعلام شده و به صورت منظم در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته برای دانش‌آموزان در حال تحصیل و کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل برگزار می‌گردد. در برنامه آموزش‌های عمومی، حتی‌الامکان می‌بایست معلم‌های هر مقطع و درس، به صورت ثابت در نظر گرفته شوند. برای هر هفته به ازاء هر مقطع و درس مشخص، حداقل دو معلم به عنوان پشتیبان هم در نظر گرفته می‌شوند، حداقل یکی از دو معلم هر مقطع با هماهنگی با یکدیگر به صورت ثابت یک هفته در میان جهت تدریس در محل کوره‌ها حضور خواهند یافت.

آموزش Case محور: این آموزش به دو صورت ذیل انجام خواهد پذیرفت: 1- پشتیبانی نفر به نفر: این آموزش مختص نوجوانان از مقطع دهم تا دوازدهم است و به ازاء هر دانش‌آموز یک معلم به عنوان پشتیبان تحصیلی با دانش‌آموز در ارتباط قرار می‌گیرد. 2- پشتیبانی گروهی: این آموزش مختص کودکان و نوجوانانی است که به دلایلی خاص مانند ضعف تحصیلی، نیاز به پیگیری بیشتر دارند، در این روش به ازاء 3 الی 5 دانش‌آموز یک پشتیبان تحصیلی درنظر گرفته می‌شود. پشتیبان‌های مربوطه می‌بایست علاوه بر رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموز، موارد دیگر مرتبط با ایشان را به کارگروه‌های دیگر همیاری اعم از مدیریت، روانشناسی، هنر و … انتقال دهد و تمامی پیگیری‌های مرتبط با اقدامات برنامه‌ریزی شده همیاری برای دانش‌آموز مربوطه را برعهده گیرد.

2 با توجه به بررسی‌های انجام پذیرفته توسط معلمان برروی دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌های آموزشی پیشنهاد شد درخصوص انجام موارد ذیل بررسی‌های لازم توسط کارگروه‌های مختلف همیاری انجام پذیرد و درصورت نهایی شدن، اقدامات لازم در خصوص انجام هریک صورت پذیرد:

–        برگزاری دوره‌هایی در قالب اردو، برنامه تفریحی و … جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با رشته‌های دانشگاهی و مشاغل مرتبط با آنها با هدف ایجاد انگیزه برای رشد تحصیلی و برنامه ریزی برای آینده

–        برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی جهت رفع ناامیدی کودکان و نوجوان ساکن کورههای آجرپزی شمس‌آباد

–        برنامه‌ریزی جهت ایجاد محیطی شادتر برای کلاس‌های آموزشی با هدف جذب دانش‌آموزان با وضعیت تحصیلی ضعیف‌تر

–        تدوین فرآیند تشویق کودکان در یک قالب مشترک برای تمامی کارگروه‌ها

3 مقرر شد معلمان اصلی و پشتیبان‌های آن‌ها در آموزش‌های عمومی و نیز پشتیبان‌ها در آموزش‌های Case محور سعی در تعامل هرچه بیشتر با دانش‌آموزان نموده و موارد ذیل را رعایت فرمایند:

–        اطلاعات بدست آمده از هر دانش‌آموز را پس از هر جلسه آموزش، در پرونده وی ثبت نمایند.

–         در صورت صلاحدید در جلسات آموزشی خود از سوالات کمک آموزشی در قالب کتاب کار، پرینت سوال و … استفاده نمایند.

–        تمامی هزینه‌های صرف شده جهت تهیه موارد کمک آموزشی، رفت و برگشت از میدان آزادی به محل کوره‌ها و … را به مسئول کارگروه آموزش اعلام نمایند.

–        حداقل یکی از دو معلم تدریس کننده در یک مقطع و درس در آموزش‌های عمومی می‌بایست آموزش را برگزار نماید و درصورت عدم امکان حضور هر دو معلم در یک روز خاص، موارد می‌بایست حداکثر یک هفته پیش از روز کلاس به مسئول آموزش اعلام نمایند تا امکان هماهنگی با دیگران معلمان وجود داشته باشد.